بحران آب و از طرفی نیاز بالای مصرف کنندگان از محصولات کشاورزی سبب تغییر الگوی کاشت محصولات با شیوه آبیاری نوین و ازطرفی تمرکز بر کشت و توسعه محصولات کم آب و عدم نیاز به زمین مرغوب را گسترش داده است.

گل محمدی به علت قابلیت آبیاری کم و سازگاری با شرایط آب و هوایی ظرفیتی مناسب برای رونق اشتغال زایی و به ویژه صادرات متنوع است . شهرستان زیرکوه  از گذشته های دور تا به امروز مبتنی بر کشاورزی بوده اما طی سال های اخیر به علت کاهش بارندگی و خشکسالی با تنش آبی مواجه است، علیرغم مشکلات جدی که در حوزه آب شهرستان زیرکوه وجود دارد اما شرایط آب و هوایی و وجود خاک مساعد آن ظرفیت کاشت برخی گیاهان همچون گل محمدی که مصارف فراوانی دارد، فراهم ساخته است.
گل محمدی جز نادر گیاهانی است که مصارف عمده ای دارد اما مصرف گلاب، بیشتر در ایران و کشورهای همجوار آن رواج دارد و اسانس این محصول به طور گسترده در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا مصرف می شود، از این رو می توان با برند سازی آن برای صادرات و ارزآوری فرصتی مناسب به منظور توسعه اقتصادی ایجاد کرد.
پس فراهم سازی زمینه تولیدات بیشتر از گل محمدی قطعا اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت و این تنها با حمایت و شناسایی علاقه مندان در این حوزه موثر است.توسعه اقتصادی روستایی و جلویری از مهاجرت روستاییان تنها با ایجاد اشتغالزایی فراهم خواهد شد ، بنابراین آگاه سازی و اطلاع رسانی این اقشار با محصولاتی که ظرفیت درآمد زایی و نیاز آبی کمی دارند ، ضرورت دارد.